maandag 16 april 2012

Groentelasagne met bechamelsaus

Mijn eerste poging. Een van mijn favoriete gerechten: lasagne.
Mmmm, wat hou ik van lasagne, lekker veel groenten, kaas, pasta, een heerlijke romige bechamelsaus en dan nog meer kaas..... Lasagne moest wel mijn eerste probeersel zijn.

Ik had niet echt een plan. Ik ben gewoon naar de supermarkt gegaan en ben daar op zoek gegaan naar goedkope groenten die lekker in een lasagne zijn. Ik kwam uit op ui, tomaat, courgette en winterpeen. Vlees heb ik maar laten zitten, dat werd al snel te duur. Wel wat kaas erbij, een bol mozzarella en geraspte kaas en natuurlijk pastasaus, lasagnebladen en melk voor de bechamelsaus.

Thuis heb ik de precieze prijzen uitgerekend. En helaas.... ik kwam uit op 5 euro en 79 cent... Net iets teveel. De pastasaus was erg duur, in vergelijking met de rest van de ingrediƫnten. Misschien moet ik die de volgende keer maar zelf maken, net als de lasagnebladen. Iemand nog tips voor een lekkere, doch goedkope pastasaus?
Ter verdediging kan ik aanvoeren dat al deze ingrediƫnten wel een heerlijke volle ovenschotel met lasagne maken en dat we nog minstens een grote portie lasagne overhebben. En kan ik dus wel zeggen dat ik een lekkere maaltijd voor drie kan maken onder 6 euro. Close enough, maar nog niet goed genoeg :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten